31 Ekim 2013 Perşembe

Çatlak Kurabiye ( orjinal denenmiş tarif )

Merhaba;
Bu lezzet,bloğum da ilk paylaşacağım tarifim yani benim için diğerlerinden daha özel olacak olan bir tarif..
Ben normal de yaptıklarımı facebook yada instagram da sevdiğim arkadaşlarım ile paylaşıyordum ancak artık herkesle paylaşmam gerektiğini düşündüm ve sizi daha fazla bu güzelliklerden mahrum etmemek için hemen bir blog sayfası açtım kendime...
Bütün tariflerim özenle deneyerek severek ve herkesin büyük takdirlerini alarak seçtiğim tarifler.Kendim denemediğim ve sonucundan memnun kalmadığım hiç bir tarifi paylaşmak taraftarı değilim..Ve bütün tariflerimi eksiksiz burda yayınlayacağım...
Neyse lafı daha fazla uzatmıyorum ve hemen kurabiyelerimin tarifine geçmek istiyorum..


benim benmari tekniğim :)
Malzemeler ;

Hamur;

240 gr. Bitter Çikolata ( benim tercihim eti karam %70 bitter olanı )
100 gr. Tereyağı
2 yumurta
2 su bardağı elenmiş un
1 yemek kaşığı (dolu dolu) kakao (ülker tercihim )
*1/2 su bardağı toz şeker - 2 yemek kaşığı pudra şeker *
(2 çeşit şeker kullanıyorum)
Pudra şekeri ( yuvarlanan kurabiyeleri bulamak için )
3-4 yemek kaşığı süt
1/2 pak. kabartma tozu
1 pak. vanilya
1 tutam tuz


Yapılışı ;

Daha önce **Benmari kelimesini hiç duydunuz mu bilmiyorum ama burada benmari usulü ile çalışıyoruz.

1- Kırarak küçük parçalar haline getirdiğimiz bitter çikolataları ve tereyağımızı orta boy ufak bir kabın içine koyuyoruz sonra bu kabı da içi yarıya kadar su dolu başka bir kabın üzerine yerleştiriyoruz. Sonra içi su dolu kabı ocağın üzerine koyup çikolataların altta kaynayan suyun buharı ile erimesini bekliyoruz.
Bu işlemin adı *BENMARİ* 'dir..
**Ben foto da görüldüğü üzere Benmari işlemini su ısıtıcısının üzerine porselen bir kase yerleştirerek yapıyorum.**
Eriyen karışımı kenara alıp diğer malzemelerimi hazırlarken ılınmasını bekliyorum.
2-Çikolatalarım Benmari olurken ; diğer yandan yumurta , şeker ve tuzu homojen bir karışım hali alana kadar çırpıyorum (ortalama 7-8 dk)
3- Daha sonra benmari olan ve soğumaya bıraktığım çikolatamı 3-4 kaşık sütle yavaşça yumurtalı karışıma ilave ediyorum.
4- Unu,kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek hazırladığım diğer karışıma ilave edip biraz daha çırpıp kabın üzerini mutfak streç folyosu ile kaplayarak buzdolabına kaldırıyorum.Kıvamı size sıvı ve akışkan gelebilir bu sebeple sakın un ilave etmeyin çünkü tereyağı ve çikolata donduğu zaman olması gereken kıvamı alacaktır.Bu arada hazırlanan hamurumuz buzdolabında en az üç saat beklemesi gerekiyor.Ve tabi istenen kıvamı yakalamak istiyorsanız benim tavsiyem bir gece bekletmektir.Şimdi kurabiyelerimizi hazırlayalım ;Dolaptan hamurumuzu aldığımız da hamurumuzun kıvamı kesme maraş dondurması gibi oluyor :)
5- Dolapdan çıkardığımız hamurumuzu hızlı ve pratik bir şekil de ufak ufak toplar yapıyorum sonra önce toz şeker daha sonra pudra şekerine buluyorum ve yağlı kağıt serilmiş tepsime sırayla diziyorum..  Yanlız çok önemli iki nokta var birincisi bu işlem çok hızlı yapılıyor ikincisi de fırında pişirme süresi.Turbo fırında pişiriyorum 160 D de sadece 10-12 dk daha fazla sakın tutmayın...!
Not : Eğer fırında fazla pişirirsek kurabiyelerimiz sertleşir.Ve pişen kurabiyeleri çıkarttığım da görünen manzara..HERKESE AFİYET OLSUN :)


3 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba...

Adsız dedi ki...

vuuuv çok hoş ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

çok güzel bayıldım