31 Ekim 2013 Perşembe

BİSKÜVİLİ PASTA ( orjinal denenmiş tarif )

Arkadaşlar Merhaba;
Klasik Biskuvi Pastalarından sıkıldım diyenler ve tatlı krizim tuttu ne yapsam diyenler için muthiş bir tarifimi paylaşıyorum sizlerle.
BİSKUVELLA ...
Yoğun çikolata kreması ile öyle bir kıvam alıyor ki arasında biskuvi olduğuna hiç kimse inanmayacak :)
Şahsen ben yaptığım da herkes bana nasıl bu kadar ince bir kek yaptığımı soruyor :))))
Bu tatlıyı bir krema denemesi yaparken keşfettim ve tadı inanilmaz güzel oldu.
Ailece müptelası olduk diyebilirim.Malzeme ve yapımı da oldukça basit olan bu tatlı özellikle de sütlü tatlı sevenler için büyük nimet.Yaptıktan sonra bana teşekkür edeceğinizi düşlünüyorum :)
Neyse lafı daha fazla uzatmıyorum ve hemen tarife geçiyorum. :)

Malzemeler


2-2.5 paket petibor klasik biskuvi
50-60 gr kakao
1 su bardağı un
1,5 su bardağı toz şeker
1 litre süt
1 yumurtanın sarısı
2 yemek kaşığı tereyağı
1 kutu yaş krema
1 pak. vanilya
3 yemek kaşığı toz fındık (yada badem) 
2 muz (tercihe bağlı)
hindistan cevizi

Yapılışı;

1 - Kakao, un ve şekeri bir tencereye koyup harmanlıyorum daha sonra karıştırarak sütü ilave ediyorum ve sonra 1 yumurta sarısını ekleyip 4-5 dk mikser ile çırpıyorum.

2 - Hazırladığım malzemeyi harlı ateşte koyulaşana kadar karıştırarak pişiriyorum.

3 - Krema kıvamı aldığın da tereyağını ilave edip sonra hafif kaynamaya yakın 1 kutu yaş kremayı ilave edip göz göz olana kadar karıştırmaya devam ediyorum..

4 - Artık kremam koyu bir krema kıvamı aldığın da altını kapatıp 1 pak. vanilya ve toz fındık ilave edip mikser yardımı ile 1 dk çırpıyorum...


5 - Bu arada bisküvilerimi hızlıca borcama dizip bir kat biskuvi bir kat krema olacak şekil de sıcak kremamı bisküvilerimin üzerine kepçe yardımı ile döküyorum.


Kepçemin arkası ile her yere eşit şekilde dağıttığım kremamı en üst kata da döktükten sonra üzerini düzgün bir şekilde sıvayıp dilimlediğim muzları üzerine dizip üzerine de bol hindistan cevizi serpiyorum.Artık tatlımız hazır her sütlü tatlının kaderinde olduğu gibi soğutulmak üzere, üzerine streç folyo geçirerek buzdolabında min.8 saat bekletiyorum.

Yooook 8 saat çok fazla benim hemen yemem lazım o kadar bekleyemem diyenler ; dilerseniz direk buzluğunuza koyarak 1-2 saat bekletip daha sonra buzdolabınız da 1 saate yakın dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz.Tarifimi deneyenler sonucu bana mutlaka yazsın :))

AFİYET OLSUN...



Hiç yorum yok: