2 Kasım 2013 Cumartesi

Brokoli Yemegi / Zeytinyağlı Pratik Denenmiş Tarif


Klasik brokoli yemeği yapmaktan sıkılanlar için nefis bir tarifim var. Ben normal de brokoli fazla sevmem ama bu tarif çok rahat yapılan ve lezzetli olan bir tarif. Hem görüntü bakımından hem de lezzeti bakımından oldukça şık bir akşam yemeği. Kalorisi ise oldukça düşük diyet yapanlar için ideal olan bir akşam öğünü. Çalışanlar ve öğrenciler için pratikliği ise en büyük avantajı. Hepsi bir yana tam bir vitamin deposu... Neyse bu kadar anlattığım için tarifi de merak ettiğinize eminim...
Hemen tarife geçiyorum...

Malzemeler:

250 gr. Brokoli
250 gr. Mantar
2 orta boy soğan
2 orta boy havuç
1 çay bardağı zeytinyağı
2 orta boy domates
1 tatlı kaşığı şeker
Yeterli miktar da Tuz
1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı ilik su
Karabiber

Yapılışı :

1 - Brokolileri dal dal ayırarak sirkeli suda bekletiyorum. Daha sonra yıkayarak kullanmak için bir kaba aliyorum.
2 - Mantarları ince ince, soğanları piyaz seklinde, domatesleri küp küp dograyarak once mantar ve soğanı daha sonra domatesleri de ilave ederek tavada karabiber tuz ve 1 çay bardağı zeytinyağının 3 te 1 i ile hafif soteliyorum.
3 - Havuçları enine once ortadan 2 ye sonra böldüğüm havuçları boyuna ince ince dilimliyorum.
4 - Şimdi tencereye dizme zamani!!!Tencerenin ortasına soteledigimiz domates mantar ve soğanı bir kase ile ters çeviriyorum. Etrafına bir dal brokoli bir parca havuç olmak uzere sırayla çiçek gibi sık aralıklar ile diziyorum.

5 - 1 su bardağı ilik su ile ayrıştırdığım domates salçasını sivi bir sos haline getirip icine tuz ve kalan zeytinyağını da ilave ediyorum ve heryere eşit gelecek şekil de döküyorum. Ve kâseyi uzerinden aldığım domatesli harcın uzerine yemek kaşığı ucu ile tereyağı bırakıyorum..
Şimdi artık yemeğim pişmeye hazır..
Kısık ateşte yemeğim suyunu çekene kadar pişirip altını kapatıyorum.Tenceremin icine duz bir tabak kapatıp ters çevirip servise hazırlıyorum :)
Afiyet olsun ... 

Hiç yorum yok: