3 Kasım 2013 Pazar

Pandispanya ( Pasta Keki / Denenmiş Tarif )

Selam hanımlar ve Pandispanya yapmak isteyenler bu yazım bizzat sizleri ilgilendiriyor.
Ben bir pasta gurusu olarak :) pandispanyamı kendim yapmakdan taraftar olup bugüne kadar bir sürü pandispanya tarifi denedim ve içlerinde başarılı olduğunu düşündüğüm bir kaç tarifi sizlerle paylaşıyorum ...

Pandispanya (Ovaletli)
Bu tarif de bir pastane malzemesi kullanıyoruz . Adi ovalet tum pasta malzemesi satan yerlerde bulacağınız pandispanyanin süngerimsi olmasını sağlayan bir madde ..
Ben denedim ve başarılı buluyorum sizlere de tavsiye ediyorum :))


Malzemeler :
3 veya 4 yumurta (oda sıcaklığın da )
20 gr. Ovalet
1 su bardağından biraz eksik şeker ( 125 gr. )
1.2 su bardağı un (180 gr. )
50 ml. Su (1 çay bar.)
1 pk.kabartma tozu
1 pk. Vanilya
Yarım çay bardağı toz fındık

















Yapımı :
1 - Bütün malzemeleri karıştırıyorum
(Once seker yumurta çırpılır, ardından diğer kuru malzemeler)
2 - Profesyonel kitchenaid tarzı mikserle 10 dk. Ev mikseriyle 15-20 dk. çırpıyorum
Ben toz fındık ilave ediyorum. Ama dilerseniz karışıma toz badem hindistan cevizi yada kakao ilave edebilirsiniz..
3 - Tarif için en ideal olan 2 no'lu çember kalıba döküyorum
4 - 150-160C onceden ısıttığım fırın da 30 dk pişiriyorum.
Afiyet olsun ... :)


Hiç yorum yok: