6 Kasım 2013 Çarşamba

KOLAY PASTA

Bisküvili Meyveli Pasta
Kimler bisküvi pastası sevmez ki hemde kuru meyveli ve tropik soğuk bir lezzete kimsenin hayır demeyeceğine eminim :)) ( kişi kendinden bilir işi )
Benim düşüncem çocuklara kuru kuru poğçalar yerine bitter çikolatalı bu kuru meyveli lezzet bombalarını yedirmeniz sevgili hanımlarrrr ...
Ve benim en sevdiğim şey pişirilmeden hazırlanabilen sunumlar o sebeble; bu tarif bir harika çünkü pişirmenize gerek yok :))
Neyse sizi çok merak ettirdiğimin farkındayım . Hemen tarifime geçiyorummmmmmm...


Malzemeler :

200 g bebe bisküvi
110 g ceviz, kabaca doğranmış
110 g fıstık, soyulmuş
1 bardak kuru meyve
5 ad orta boy beze (buyuk varsa 2 ad)
150 gr tuzsuz tereyağı
1 çorba kaşığı bal
200 g iyi kalite bitter çikolata (% 70 kakao)



Yapımı ;


Geniş bir kaba doğrudan küçük parçalar halinde bisküvileri kırıyorum.Aldığım bezeleri de un ufak yapip iyice eziyorum.Ceviz, fındık, fıstık,kuru meyve ve ezdiğim bezeleri bir kabin içine koyuyorum. Başka bir kaseye geri kalan malzemeleri koyup malzemelerin bulunduğu kabı, ocak üzerindeki veya fırın içerisindeki sıcak su dolu bir başka kabın üzerine oturtularak malzemelerin eritilmesi işlemini gerçekleştiriyorum yani bu işlemin adı benmari usulü. Pastamın eriyen malzemelerini kuru malzemelere ilave ederek biskuvilerim çok parçalanmadan karıştırıyorum ve baton bir pasta kalıbı içerisine streçfilm geçirerek malzemelerimi icerisine aktarıyorum.Daha sonra sterçle sararak hava almasini engelleyip dolaba donması için bırakıyorum. Ertesi gün bozmadan streçfilm den ayırdığım pastamdan ince dilimler halinde keserek üzerine isteğe göre çikolatalı sos ve ya pudra şekeri ile süsleyerek servis yapıyorum.
Not : Bu pasta bir kaç gün için hava geçirmez bir kapta muhafaza edilebilir ve aslında birkaç gün sonra lezzet artırır.
AFİYET OLSUN... :)



2 yorum:

Adsız dedi ki...

Pastalarda bebe bisküvi çok mantikli tuttum bu fikri

yasmin mutfakta dedi ki...

Tesekkurler inş olumlu bir sonuç alabilirsiniz afiyet'le..