7 Kasım 2013 Perşembe

ÇİKOLATALI SUFLE

Pratik Çikolatalı Sufle

Size bir çikolata rüyasından bahsedicem bugün . Hemde en pratiğinden ve çabuğundan olacak bir rüya :))
Veee karşılarınız da benim pratik suflem.. 
Pratik diye orjinalliği bozuldu sanmayın sakın.. 
Aksine aynı ünlü suflecilerin mutfağından çıkmış bir tarif oldu kendileri :))

evet lafımı daha fazla uzatmıyorum ve sizlerle bu leziz tarifimi keyifle yapıp afiyetle yemeniz için paylaşıyorum..



Malzemeler:
6 kişilik için
125gr tereyağı
140gr pasta çikolatası ( benim tercihim ülker)
5 ad yumurta sarısı
3 ad yumurta beyazı
100 gr şeker
60 gr un

Yapılışı :
Sufle yapmak için tereyağıni ve çikolatayı benmari usulu eritiyorum.Eriyene kadar karıştırın. 5 adet yumurtanın sadece sarısını ve 3 adet yumurtanın beyazını ayrı yerler de sarılarnı şekerle çırpıyorum.Daha sonra unu ilave edip karıştırmaya devam ediyorum.Çikolatalı karışımı, bu karışıma ilave edip tekrar karıştırıyorum.Sufle kaplarını önce yağlayıp ardından unluyorum ve karışımı kaplara paylaştırıyorum pişirme
tepsisine diziyorum.
Önceden ısıtılmış 190-200 derecelik fırında 8-10 dakika pişiriyorum.
Kalıptan çıkarıp,ters çeviriyorum ve üzerine pudra şekeri serperek yanında dondurma ile servis yapıyorum...
Afiyet olsun..  :)

Hiç yorum yok: