25 Aralık 2013 Çarşamba

Ganajlı CUPCAKE Tarifi

Herkes muffin yapabilir,herkes kurabiye yapabilir,herkes pasta yapabilir,ama herkes paylaşımcı olup en kuvvetli tariflerini alenen paylaşmıyor bence :)
Bu sebeple bende çok sevdiğim ve beni merakla takip ettiğini bildiğim yeni evlenen arkadaşlarım için en güzel tarifleri hazırlayıp onlara sunmaya çalışıyorum.. 
Bu tarifim de de aynı şekilde deneyip onaylayıp sizlere sunmak için kendimi feda ettim :)))) 
Sonuç ise muhteşem oldu.. 
Bir kere bu kekin süprizi var kızlar :) 
İçi ve dışı ganaj dolgulu.. 
Benim tek geçtiğim bir tarifim ve sizlerinde bayılacağına çoooook eminim.. 
Şimdiden güzel tepkilerinizi duyar gibiyim...
Lütfen tarifi denedikten sonra beğeni yorumlarınızı paylaşmayı unutmayın.. 
Çok çok öptüm .. 
Not: bu tarifim canım arkdaşım Deniz'e..

Malzemeler (24 adet muffin)

Kek malzemeleri
4 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1/ 2 su bardağı sıvıyağ
1 şişe sade maden suyu (soda)
2 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
Bir paket kabartma tozu

İç ve Dış dolgu malzemeleri ( Ganaj Malzemeleri )
• 200 mililitre sıvı krema
• 100 gram sütlü çikolata
• 100 gram bitter çikolata
• 50 gram tereyağı
Yapılışı

Dış dolgu ; Ganaj Tarifi :
Kekleri pişirip soğutuncaya kadar ganajın donması için önceden hazırlamakta fayda var. 
1-Bunun için kremayı derin bir tencereye koyup kaynamaya yakın altını kapatıyorum.
2- Küçük parçalara böldüğüm çikolataları ve tereyağı benmari usulu eritip kremaya ilave ediyorum.
3-Mikser ile yaklaşık 4-5 dakika çırpıp Soğuması için buzdolabına koyuyorum. Sıkarken düzgün şekilli olması için en az 2 saat buzdolabında bekletilmesi ve iyice katılaşması gerekir.

Kek hamuru için; 
1-Yumurta ve şekeri mikserle rengi açılıp kabarana kadar 5-6 dakika çırpıyorum. 

2- Sıvıyağ ve sodayı ilave ediyorum.

3- Un, kakao ve kabartma tozunu eleyerek kek karışımına ekliyor ve karıştırıyorum.

4- Slikon Muffin kalıplarımı iyice yağlayıp 2-3 yemek kaşığı kek karışımı döküyorum.
Önceden ısıtılmış 150 derecedeki fırında pişiriyorum.

5-Fırından çıkıp, soğuduğunda ortasını yarıya kadar kapak şeklinde bir bıçak yada çay kaşığı ile alıp içerisine 1 tatlı kaşığı ganaj kreması koyuyorum kapak yaptığım kek parçasını üzerine kapatıyorum ve üzerine tekrar ganaj kreması ile süslüyorum .. 
Dilerseniz üzerine renkli sprinkles ile de süsleyebilirsiniz...






4 yorum:

Adsız dedi ki...

woww bayıldım goruntu nefis hemen deuniucem ellerinze saglik

DENİZ ATAL dedi ki...

Canımsın benim.... Diğer arkadaşların dostların gibi bende dört gözle bekliyorum tüm yayınlarını :D Her gün kontrol etmeden yapamz oldum... Paylaşımların sayesinde eşim mutlu olacak inş :D
İyiki varsın :D Ellerine sağlık... Bu kez başaracağım....

Adsız dedi ki...

dün denedim harikaa olduu

pepircookeicake dedi ki...

canim deneyecegim bu tarifi mutlaka :))