21 Aralık 2013 Cumartesi

Pratik Kurabiye ( Tırtıl , Misket Kurabiye )

Misafirim geliyor,
çocuklar için pratik ve eğlenceli bir şey yapmam lazım,
evde kısıtlı malzemem var,
bütçem sınırlı, 
çok uğraşacak zamanım yok vb. 
sorunlar yaşayanlar için ilaç gibi bir tarifim var :) 
Hem eğlenceli,hem pratik, hem kolay, hem kısa sürede, hem de ekonomik malzemeler ile yapabileceğiniz
astronomik bir kurabiye tarifi paylaşıcam sizinle :)) 
Herşey bir yana tadı zaten efsane oluyor bir kaç defa denedim yiyen herkes bayılıyor  ve bir bakiyorum ki çerez gibi yenmiş tabak bitmiş 😁😁
Neyse daha fazla uzatmıyorum ve hemen tarifime geçiyorum ; 

PRATİK KURABİYE 
(tirtil yada misket kurabiye de diyebiliriz)

Malzemeler ; 
1 pak. margarin ( ben tereyag kullaniyorum)
1 yumurta 
1 pak. vanilya 
1 pak. kabartma tozu
1.5 çay bardaği pudra şekeri 
1/2 çay bardağı nişasta 
Aldigi kadar un 
 
Yapımı;
1- Yumurta ile oda sıcaklığında ki yağı homojen bir kıvam alana kadar karıştırıyorum. 
2- Şeker ilave edip yeniden malzemeyi
 3-4 dk. (şeker eriyene kadar) karıştırarak nişasta ilave ediyorum
3- Hamurum kıvam alma noktasına geldiğinde vanilya kab.tozu ve unumu göz kararı ilave ederek malzemenin yoğurma kabına yapışmadığına emin olduğumda un eklemeyi durduruyorum.
Sonra kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuruyorum.
4- Şekil verme aşamasında ise; çocuklar için krem şanti sıkma torbasının yuvarlak tırtıklı olan duyu ile tırtıl seklinde sıkarak uç kismina iki damla cikolata koyarak tırtıl gibi pişiriyorum,istersem de yuvarlayarak minik misketler halin de 170 derece de pişiriyorum... 
Piştikten sonra tırtılları fotoğraf da ki gibi nutella ile birleştirebilirsiniz :)))
Afiyet olsun... 


Hiç yorum yok: