13 Aralık 2013 Cuma

COCOSTARLI MUFFİN (hindistan cevizli topkek)

Malzemeler (24 adet muffin)

Kek malzemeleri

4 yumurta

1,5 su bardağı toz şeker

1/ 2 su bardağı sıvıyağ

1 şişe sade maden suyu (soda)

2 su bardağı un

2 yemek kaşığı kakao

Bir paket kabartma tozu

İç dolgu malzemeleri

1 su bardağı hindistancevizi

1 çay bardağı şeker

1 paket labne peyniri (200 gr.)
 

Uygulama
iç dolgusu için; labne peyniri, hindistancevizi ve şekeri bir kaba koyup elimle toparlayarak hamur haline getiriyor ve küçük toplar hazırlıyorum. Kek hamurunu çırpana kadar buzdolabında bekletiyorum.

Kek hamuru için; yumurta ve şekeri mikserle rengi açılıp kabarana kadar 5-6 dakika çırpıyorum. Sıvıyağ ve sodayı ilave ediyorum.

Un, kakao ve kabartma tozunu eleyerek kek karışımına ekliyor ve karıştırıyorum.

12 li muffin tepsisine önce küçük kek kağıtlarından yerleştiriyor, üzerine bir yemek kaşığı kek karışımı, sonra ortasına hazırladığım küçük toplardan bir tane koyuyor ve üzerine de bir yemek kaşığı kek karışımı döküyorum.

Önceden ısıtılmış 150 derecedeki fırında pişiriyorum.

Hiç yorum yok: