5 Aralık 2013 Perşembe

Ispanakli Börek

Misafirlerime hem lezzetli hemde soframda şık duracak bir yemek yapmak istiyorum diyenler icin muhtesem bir borek tarifim var :)))

Ben henuz denemedim ama denediğim zaman sizlerle butun deneyimlerimi de burada ekleyeceğim.. 

Bu muhtesem tarifi internette gordum ve hamuru denedim hamur 10 numara oldu ama tabi borek olarak bu sekli vermedim henuz verir vermez tum asama fotograflarını da sizlerle paylaşacağım arkadaslar.. 

Simdiden deneyeceklere de afiyet olsun diyorum :))) 

Hamur Malzemeleri :

 4 su bardağı un

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

tuz

su

İç Malzemeleri :

1 su bardağı lor ya da beyaz peynir

1 bağ ıspanak

karabiber - pul biber

Hazırlanışı:

1- Ispanakları yıkadıktan sonra incecik doğrayıp Peynir ve dilediğim baharatlarla elle yoğurarak karıştırıyorum.

2- Hamuru için un, yağ ve yoğurdu karıştırma kabına alıp, Kabartma tozu ve tuzunu atıp kıvam alıncaya kadar biraz da su ekliyorum.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur oluncaya kadar yoğuruyorum.

3- Hamuru iki parçaya bölüp çok ince olmamak şartıyla tepsi büyüklüğünde açıyorum.

4- İç malzemeyi resimdeki gibi ortasına ve kenarlarına yerleştiriyorum. Diğer hamuru da aynı şekilde açıp, üzerini kapatıyorum.Ortasına koyulan için üzerini bir fincanla kapatıp kenarlarını çatalla bastırarak kapatıyorum.

5- Son olarak ; Kapanan kenarları iki parmak kalınlığında kesip, ıspanaklı iç üste gelecek şekilde çeviriyorum ve 180 derece de önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişiriyorum.

Ispanaklı böreğimiz artık hazır, afiyet olsun....


Hiç yorum yok: